Komentarze giełdowe Jacka Borawskiego, analityka Domu Maklerskiego Banku BPS
Jacek Borawski
RSS


Blog > Komentarze do wpisu

Nic się nie stało???...Polacy,nic się nie stało???

 

 

Pamiętny

Podobieństwo do spadków z pierwszego tygodnia sierpnia 2011 aż bije po oczach

Pierwszy tydzień sierpnia 2011 (1) przyniósł przecenę indeksu Wig20 o -10,23%. Obecny spadek (2) to -9,87% Czy z tego można wysnuć podobne wnioski na przyszłość ??? Może niekoniecznie

Otóż wówczas średnia zmiana cen wszystkich notowany walorów (C>0.30 zł.) to -11,58%

Tym razem spadek obejmujący wszystkie walory wyniósł jedynie -3,64%

Czy w związku z tym indeksy kłamią ???  Czy może raczej zaciemniają obraz. 

Wnioski zatem pozostawię zgromadzonym.

Armageddon Maskara MegaBessa ? Przekonamy się wkrótce

Natomiast domyślam się jednego - zagranica uciekała z naszego rynku tak szybko, że aż galoty podczas ucieczki pogubili

poniedziałek, 24 czerwca 2013, borawski.jacek

Polecane wpisy

  • Zmiany zmiany zmiany

    Zapraszam na stronę www.stockmasters.pl

  • Strzelam FoHa czyli "Świecie nasz" 4-IX-

    1. S&P500 zasięg naprawdę minimalny ruchu w górę 2222,22 już blisko 2.XU-100 "Wyspa odwrotu" pod zacieśnioną sforą - nerwowo 3.Shanghai Composite Będzie

  • Obserw-AT-orium (26-VIII)

    Wig20 (7) – BZW, CCC, CPS, KGH, MBK, PGN , TPE mWig40 (15) – APT, CDR, CMR, FTE, GRJ, GTC, ING, JSW, KER, KRU, KTY, NEU, SNK, SNS, UNW, Swi

Komentarze
2013/06/24 10:43:00
Z rynku może i tak ale w NBP rekordy na rachunku utrzymują banki, więc póki co równie szybko może "zagranica" wrócić.
-
2013/06/24 11:05:01
Panie Jacku,
Jeśli zagranica uciekła z naszego rynku, to kto wygenerował takie zakupy (drugi wynik w 22-letniej historii polskiej giełdy)?
No chyba nie byli to drobni inwestorzy, bo to ci głównie poddali się 'moderowanej' panice.
Więc kto?
-
2013/06/24 11:08:02
Raczej nic się nie stało, bo nie ma dramatu na EUR/USD. Podobnie jak na dolarze. A te galoty to ma Pan na myśli obroty w piątek? 6 miliardów, to w sumie dużo...
-
2013/06/24 11:15:19
UCIEKAŁA czy brała zyski ?

zobaczymy wkróce kto wie więcej czy zagranica czy Polacy , patrząc na KGHM to zagranica ucieka od stycznia non stop bo to ich ulubiona spółka i porównując to z miedzią oni wiedzą lepiej na czym gdzie grają
-
2013/06/24 11:47:07
panie Jacku może być tak że WIG 20 już dużo nie zleci ale za to MWIG 40 ma co gonić w dół szczególnie że tam widać 5 fal w górę , a róznica 600 pkt na niekorzyść WIG 20 to raczej wyjątek niż norma
-
2013/06/24 22:01:00
Wracając do ostatniego obserwatorium.
Wszedł RDL po hiperboli i dwóch czarnych świecach -10% oraz wyleciał EEX po spadku 10% z konsoli i następnie wyrysowanej byczej formacji, dziś potwierdzonej.
Nic kompletnie z tego nie rozumiem.
-
2013/06/24 22:41:51
najnowsza analiza magika szczepanika static.pb.pl/atta/2466-2013-06-24-kbc-analiza-techniczna.pdf.pdf cytat " ale wydaje się, że w okolicach 5 pln można spokojnie zaryzykować podebranie akcji PGNIG" on KGHM i kontrakty na W20 podbierał już tyle razy że wątpię żeby miał pieniądze na podbieranie PGNIG. Analizy takich ludzi powinny być zakazane.
Analizy bez statystyk skuteczności tylko bełkot żeby pisać żeby dostać wypłatę żadnego podsumowania bełkotu.
Pan Jacek aby prowadzi jakąś statystykę zagrań, tylko problem jest że nie jest ona do końca rzetelna. Nawet w BIGu nie było doliczone choćby 0.5-1% poślizgu cen wtedy by się okazało że biuletyn wyszedł poniżej inflacji.
-
2013/06/24 23:50:11
napisał Pan że jest Pan dumny z tego co robi. Skoro tak bardzo proszę opublikować swoje pity giełdowe dajmy na to za ostatnie 3-5lat. Nie zrobi Pan tego jak nie zrobi tego żaden anal bo przestalibyście istnieć. Odpowie Pan że nie ma co udowadniać a wręcz przeciwnie zapoczątkowałby Pan nową jakość pokazał że te szkolenia są najlepsze w Polsce a guru stada zarabia krocie na własnych zagraniach i ta metoda ma sens.
Niestety trzeba dorabiać inaczej poprzez pisanie BIGów robienie szkoleń i pracą w biurze maklerskim publikacją Byków i Niedźwiedzi (gdzie nie jest podana cena otwarcia ani cena zamknięcia, poślizgi cenowe i prowizja maklerska, zagrania na spółkach o żenującej płynności) i unosić się własnym rozbuchanym ego.
-
2013/06/25 08:39:12
subiektywna ocena rzeczywistości
-
2013/06/25 09:05:50
rozczarowany bardzo


abstrahując od pana Jacka to masz dużo racji , już dawno pisałem że wszyscy doradcy obowiązkowo powinni pokazać swoje PITy , ile sami zarobili żeby mogli doradzać , KNF powinien to obowiązkowo wprowadzić

pan Jacek kiedyś pisał że żeby żyć tylko z giełdy trzeba mieć więcej jak 500 000 zł , skoro publikuje ciągle swoje BYKI i Niedźwiedzie i pracuje dla BPS to znaczy że ten jego MITYCZNY MILION w 37 zagraniach po 12 % nie ma szans realizacji w 99% przypadków , bo wątpie że jak ktoś ma milion to chce prowadzić szkolenia dla leszcza

oczywiście szanuję pana Jacka

jest taki jeden idiota w internecie LONGTERM który bierze 250 zł za swoje porady i pisze na 3/4 strony że nie ponosi za to żadnej odpowiedzialności
-
2013/06/25 09:24:26
przykromii
a gdybym panu powiedział że przez ostatnie 1,5 roku nie wziąłem ze szkoleń ani złotówki do ręki uwierzyłby pan? Gada się tu o pieniądzach jakby były one celem samym w sobie, a gdzie miejsce na pasję ? gdzie zainteresowania ? gdzie próba sprawdzenia się ? gdzie miejsce na uznanie?
cały czas spłycacie temat do kasy - bo nie znacie innych wartości.
jeśli ktoś uważa że jestem gołodupcem - ma prawo, mi osobiście to nie przeszkadza
jeśli ktoś uważa że mam miliony - również
każdy uważa to co chce uważać i tyle
-
2013/06/25 09:47:40
apropos
nie tylko uważam że rachunki analityków powinny być jawne albo ich PITY. ale nawet głośno o tym mówiłem, że analityk powinien mieć OBOWIĄZEK inwestowania.
W każdym razie jest obiema rękami i nogami ZA
także jak widać w tej kwestii nie za bardzo różnimy się.
-
2013/06/25 10:02:16
panie Jacku ja pana szanuję , ale nie może być tak że ludzie biorą pieniądze za doradzanie a żadnej odpowiedzialności nie ponoszą - ba żadnej wiedzy nie posiadają , przecież tutaj chodzi o ludzkie oszczędności nie raz całego życia

swoją drogą to nie moża do pana mieć pretensji że ludzie płącą za szkolenia a nie wymagają jakiegoś potwierdzenia JAKOŚCI , gdyby na szkolenia zapisywali się ludzie świadomi to najpierw zażądaliby przedstawienia REALNYCH UMIEJĘTNOŚCI SZKOLĄCEGO , jak ktoś chce kredyt w banku to musi pokazać swoje dochody i to nie z ostatniego miesiąca a w przypadku różnej maści doradców , analityków i blogowych szarlatanów wolna amerykanka trwa , i może potem nieuzasadnione żale do kogoś takiego jak pan , który akurat jest tym lepszym jak mi się wydaje ,


to samo z pitoleniem jak to nasza giełda jest do dupy , ale co się dziwić SKORO ZAJMUJĄC POZYCJE NA KONTRAKCIE FW 20 OD razu jestem 19 zł w plecy na prowizje , 2 pkt żeby wyjśc na zero , a potem się dziwią że ludzie przechodzą na platformy i się zastanawiają jak rozruszać naszą GPW , a co za problem żeby GPW była czynna 24 H przecież systemy się nie przegrzeją , każdy sobie wtedy zajmie pozycje jaką chce i o której chce , no ale polskie matolstwo to tylko umie innych naśladować a nie wyprzedzać



panie Jacku ja tylko pokazałem że tak łatwo pokazany zarobiony 1 mln z 20 000zł chyba w 37 transakcjach to fikcja ,może 1 % to się udaje , nie uważam że jest pan gołodupcem , ale również nie uważam że pieniądze szczęscia nie dają , bo to mydlenie oczu , a jak ktoś tak uważa niech odda cały majątek a potem np zachoruje , nie twierdzę że nie ma pan pasji , ale najważniejsze są pieniądze i nikt mi nie powie że jest inaczej , z czegoś ZUS , podatki i pieniądze na życie trzeba mieć , a to nie 1000 zł miesięcznie bo najniższy ZUS z podatkiem to pewnie 1000 zł a co z resztą
-
2013/06/25 10:08:21
swoją drogą , musze powiedzieć że dużo się od pana nauczyłem pomimo że pan coraz mniej publikuje dla wszystkich ,

ja jak Bruce Lee z każdego stylu wybieram coś co mi pasuje i robię własny styl , ale nikomu tego nie mam zamiaru pokazywać bo im ludzi mniej wie tym lepiej bo jak każdy pozna te same metody TO KOGO OGRAMY , przecież musimy się zgodzić że żeby ktoś zarobił na giełdzie inny musi stracić , tutaj się niczego nie produkuje i nie zarabia na tym , tutaj jeden musi drugiego okraść z kasy i na tym to polega , poza tym giełda według mnie to piramida finansowa i wszyscy wiemy że gdyby każdy nagle zażądał swoich pieniąedzy to starczyłoby tego dla 10% a reszta dostała by tyle co w AMBER GOLD
-
2013/06/25 10:10:18
absolutnie zgadzam się że 1 mln z 20 000zł w 37 transakcjach to czysta fikcja. mi w tym wpisie chodziło o drogę - kierunek, o zasady - pokazanie pewnych zależności na które na codzień nie zwracamy uwagi. a jeśli ktoś zrozumiał inaczej - ubolewam
-
2013/06/25 10:23:05
dziękuję za miłe słowa
poza tym uważamy tak samo -
giełdy to miejsce gdzie jeden ograbia drugiego w majestacie prawa
wystarczy się dostosować, aby na końcu nie być rozczarowanymbardzo :)))
-
2013/06/25 13:09:16
skoro twierdzi Pan że dwiema rekami się podpisuję to proszę bardzo zacząć dać przykład i zmienić jakość i nawyki wśród analityków, upublicznić swoje pity giełdowe za ostatnie lata dla wszystkich czytających Pana inaczej niczym się Pan od nich nie odróżnia (jakby Pan liczył poślizg cenowy, prowizję oraz przypisywał wagi od poszczególnych zagrań bo do spółek mało płynnych gdzie można wejść za max500zł nie sztuka sobie nabić wynik na portfelu byków i niedźwiedzi, świetny marketing) to troszkę inaczej by to wyglądało a tak marketing i propaganda.
-
2013/06/25 15:15:47
I po co to całe lamentowanie ?
rozczarowanybardzo
Weź się człowieku zastanów co ty wypisujesz ?
Chcesz uchodzić za ścigającego trefnych analityków ?
Jesteś jedyny sprawiedliwy ?
Ludzie wchodzą i czytają i albo im się podoba albo nie
A jak im się nie podoba to zmieniają swoje miejsca zainteresowań.
Proponuję przestać wypisywać te brednie i zająć się czymś pożytecznym
-
2013/06/25 16:07:23
bo nie lubię być oszukiwany. Szczepanik, Borawski, i masa innych pseudo szkoleniowców analityków z którymi miałem nieprzyjemność się spotkać. Ja robię rocznie milionowe obroty na rachunku płacąc gigantyczne prowizje złodziejskie biurze maklerskiemu a wynik obraca się wokół zera lub niewielkiej straty. Ja wnioski potrafię wyciągnąć i wyciągnę wiem co poprawić itp.
Tylko jak widzę marketing który jest uprawiany w biuletynie byki i niedźwiedzie to mi się niedobrze robi. Potem ludzie myślą że 20-30% rocznie będą robić bo ich mentor tyle wyciąga rzekomo. Jakby to było robione rzetelnie nie miałbym do czego się przyczepić prawda?
-
2013/06/25 16:25:43
mariu-szpe
proszę nie dyskutować - nie ma to większego sensu
ja już dawno przestałem rozmawiać z rozczarowanym - jest sam i bardzo mu z tym źle, ubolewam i czekam z niecierpliwością aż może kolejni niezadowoleni uaktywnią się tu.
-
2013/06/26 09:09:54
panie JAcku mamy SZTUKE WALKI BEZ WALKI , 120 PKT W DÓŁ NA OTWARCIU NA KONTRAKCIE , BYKI MAJĄ DEPOZYT ZERO


co pan sądzi na świecę miesięczną na WIG 20 , czy to jest OBJĘCIE BESSY
-
2013/06/26 09:13:50
poczekajmy do końca miesiąca
-
2013/06/26 09:19:32
a to do końca miesiąca ta świeca się zmieni , ma pan taką nadzieję ?
-
2013/06/26 11:08:19
A wracając przez chwilę do BIG - był taki biuletyn pisałem go dla chętnych inwestorów
w okresie X 2010- Xi 2011 mam pełną dokumentację wszystkich transakcjji z poślizgami prowizjami itd. Fakt kosztował 420 zł. +VAT. Klient otrzymywał gotowca. co ma robić i był za rączkę prowadzony. Pamiętacie Państwo okres od sierpnia 2011 mam nadzieję że tak. Otóż rozmawiałem po jego zakończeniu z inwestorem który jak mi opowiedział robił wszystko krok po kroku - punkt po punkcie, wszystko co tam było zawarte. Jego stopa zwrotu na koniec okresu sprawozdaczego wyniosła ok +20% zysku. i jak stwierdził był to najlepszy jego wynik w historii jego inwestowania w stosunku do indeksów. Więc dyrdymały osób, które nazywają mnie pseudo- są wyjątkowo obraźliwe ale dla mnie bez znaczenia. Jestem z tego dumny - pan Sławek mam nadzieję też. To był test LIVE. Więc jak słyszę głosy takiego ROZCZAROWANEGO już wiem dlaczego jest rozczarowany - po prostu nie nadajesz się Pan do inwestowania. Więc swoje środki wpłać pan na lokatę - tam dają pewne 4% bo na giełdzie nie zarobisz nawet jak pójdziesz na szkolenie do Pana Boga. A swoje dyrdymały świadczące o swojej wyjątkowej nieudolności wylewaj gdzie indziej.
pozdrawiam
-
2013/06/26 13:04:41
To może ja coś dołożę. Przeglądam ten blog od roku i jest to chyba najlepszy taki blog w Polsce. Wydaje mi się, że jak ktoś robi grube pieniądze na giełdzie, to na pewno nie sprzedaje swoich systemów, tym bardziej nie prowadzi szkoleń, bo wtedy grono takich cwaniaków znacząco by się powiększyło. Prawdopodobnie niestety, wszyscy tutaj jesteśmy leszczami. Odnośnie mojego inwestowania, w zeszłym tygodniu miałem 4 walory (żaden z W20), jeden poleciał na stopie, 3 trzymam nadal. Starałem się nie trzymać SL za wysoko, żeby w razie jakiegoś psikusa nie poleciały. Dwa moje walory powoli odrabiają straty a jeden się osuwa. Staram się obserwować spółki zgodnie z założeniami Pana Jacka (za co mu jestem bardzo wdzięczny, zwłaszcza za obserwATorium), ale staram się nie ufać żadnemu analitykowi. Każdy inwestujący musi walczyć, walczyć sam.
-
2013/06/26 13:05:11
poprzednio po takim objęciu BESSY na wykresie miesięcznym WIG 20 to był 2008 rok i zjazd z 3950 na 1250 , teraz trójkąt zniżkujący i wyjście dołem poniżej 2000 i jesteśmy na 1100

czy taki może być scenariusz ?
-
2013/06/26 13:20:35
miałem pana i mam za inteligentnego gościa.ale pana ostatnie wpisy panie rozczarowany byly wyjątkowo debilne.
po pieniądze za Big proszę zgłosić się do pBiedrzyckiego
-
2013/06/26 13:57:32
bestianesta
dziękuję za komentarz - zadziałało jak BRYZA na tym zgniłym w komentarze i różnego rodzaju brudne insynuacje blogu
-
2013/06/26 15:03:48
No wydaje mi się, że w ostatnim tygodniu każdy z nas został zaskoczony, każdemu skoczyło ciśnienie do 220 czy więcej. Myślę, że nawet Pan Jacek został zaskoczony atakiem podaży. Takie coś jest jak na wojnie, nasze pozycje zostały zaatakowane niespodziewanie. Pierw każdy starał się samodzielnie ujść z życiem, każdy starał się przede wszystkim ratować własną skórę, później każdy chciał ogarnąć umysłem wszystko co dzieje się wokół, każdy starał się zrozumieć to co się stało, potem dopiero rozglądaliśmy się czy każdy z naszych towarzyszy jest cały. Następnie każdy liczy straty, powoli odbudowuje pozycje i szykuje obronę na kolejny atak lub czeka na odpowiedni moment na podjęcie kontrofensywy. Niektórzy wpadli w panikę, krzyczą, piszczą i przeszkadzają innym w obronie, niektórzy mają stalowe nerwy i starają się ogarnąć ten cały chaos. To jest wojna. Mam pytanie, czy ktoś przewidywał, że tak to będzie wyglądało? Że W20 poleci na ryj?
-
2013/06/26 15:11:23
Nie spodziewałem się, a jeśli spodziewałem się spadków to na pewno nie tak drastycznych, Z drugiej strony w moim portfelu spółek z Wigu20 było co kot napłakał.
Zresztą ich ilość w Obserwatorium odzwierciedlała mój stan uczuć co do tego segmentu
-
2013/06/26 15:16:40
No ale po takim spadku, jak już uklepiemy jakieś dno na W20 to można będzie coś sobie powybierać. Moim zdaniem (po moich obliczeniach) KGH poleci na ok. 97-98 i potem mocna korekta w górę. Ja jestem mega leszczem, w swoim portfelu mam TVN, CDR i DUD, a wywaliło mi MDS (SL ustawiony był na 78 groszy) i to dopiero dzisiaj. Staram się coś znaleźć do wejścia, ale jest trochę strachu. Nie wiem czy dobrze robię. A ciekaw jestem czy W20 może iść inną ścieżką niż mW40 lub sW80? Czy jest to możliwe?
-
2013/06/26 15:26:20
bestianesta
nie mam w zwyczaju kupować po spadkach, najlepszy polski diler bankowy zdradził mi w 97 roku tajemnicę jego sukcesu, z kupowaniem czekam,
kupiłem hygenikę po 1,42 lubawę po 0,72 i mci po 4,60 i coliana po 2,20
poradźcie mi co mam robić - pomóżcie !!!!

przykromii
to co widać na wykresie miesięcznym na Wig20 na pewno nie jest objęciem bessy
-
2013/06/26 15:46:50
Mój post zabrzmiał jak lament? Nie chciałem. Chciałem tylko pokazać, że nie potrafię zdecydować, siedzieć czy odejść i odpocząć.Ciężko mi sobie wyobrazić to co się będzie działo, ogólnie wydaje mi się, że powinniśmy iść do góry, jednak leci coraz niżej. Jestem mega leszczem i inwestuję dopiero 3 lata, więc chyba dużo przede mną.
-
2013/06/26 15:52:46
nie, nie zabrzmiał - post logiczny a tego na blogu ciągle brakuje
jeśli pan jest mega leszczem to ja ,może już tylko leszczem - są od nas silniejsi i potężniejsi
btw : zawsze czuję się bardziej inwestorem niż analitykiem
także takie posty zawsze są mile widziane proszę o więcej. może w końcu ktosie przestaną wypisywać brednie na temat mojej skromnej osoby.

przykromii
pomylił pan Big z Orbi, big skończył się w listopadzie 2011 z jednego i tylko jednego powodu. nie chciało mi się :))
-
2013/06/26 16:01:03
Najbardziej bawi mnie (i martwi jednocześnie), że Ci, którzy nas leszczą, leszczą też OFE, czyli nasze emerytury z naszych podatków, z podatków ludzi, którzy o giełdzie mogą prawie nic nie wiedzieć, a są leszczeni :)
-
2013/06/26 16:04:51
oni wszyscy siebie warci tak jak politycy.
nachapać się tu i teraz ile wlezie na przyszłość ???
No Future
-
2013/06/26 16:38:42
panie Jacku zostawmy temat szkoleń i przejdźmy do wykresów

to co na miesięcznym WIG 20 widać według pana , WIG też dobrze nie wygląda i na mój nos jak spadniemy pod 43000 to będziemy na 38 000

ja przewiduję spadki od początku roku a to tylko i wyłącznie patrząc na miedź i KGHM , to ulubiiona spóła zagranicy ,

oczywiście czułem że Londyn gra nasz rynek na krótko ale ostatnia tygodniowa świeca to nawet ja nie zdążyłem zareagowac a miałem S o 2477 ale za szybko wziałem zysk , a to dlatego że takie świece to rzadkość na tygodniach ,


swoją drogą na minimaxie system na FW20 ładnie zadziałał , ja na to patrzę ,
-
2013/06/26 16:39:09
acha S&P tez źle wygląda ,
-
2013/06/26 16:42:35
swoją drogą odnoścnie OFE ja uważam że to dobrze że ich likwidują tylko źle że tak długo to się rozciąga ,


będzie dużo tanich akcji i będzie zmiennosć , zobaczcie że te spółki gdzie oni są to zero zmienności i obrotu , potem taką Bogdanke trzymają jak cena węgla jest 40% niżej


OFE posiadają np 80% akcji Elekktrobudowy , w innych podobnie , przecież to jest tragedia , zero wolnych akcji , ten LPP po 8000 to też pewnie OFE , itd ,

Polacy mają 500 mld zł na lokatach i będzie miał kto tanio akcje kupić , ja w to wierzę , a teraz polskie banki są 3 razy droższe niż te w Europie , dlaczego ? moim zdaniem przez OFE
-
2013/06/26 16:48:37
panie Jacku ja nie mam tak dobrego programu do AT jak pan ale jak patrzę na 2 ostatnie miesięczne świece to są identyczne jak w 2007 roku na samym szczycie

mógłby pan o tym kilka słówek
-
2013/06/26 18:39:32
Odnośnie świec miesięcznych tak samo było w miesiącach kwiecień-maj 2006 a wzrosty trwały jeszcze chyba ponad pół roku. Mi się wydaje, że obecnie to można tylko wróżyć z fusów. Ciężko jest wytypować jakiś scenariusz. Tak wg. mnie.
-
2013/06/26 18:45:22
Co do OFE, to źle będzie jak ich nie będzie i źle jest jak one istnieją. Gdy będziemy polegać tylko na emeryturze z ZUSu to za kilkadziesiąt lat system się załamie, bo Skarb Państwa bierze sobie pieniążki, które powinny pracować na subkontach w ZUSie. Obywateli jest coraz mniej i coraz mniej pieniędzy będzie wpływać na przyszłe emerytury. W pewnym momencie wydatki socjalne będą tak bardzo nadwyrężać kasę państwową, że bankructwo pozostanie kwestią czasu, nie mówiąc o emeryturach. Jak OFE istnieje, to właśnie dzieje się tak jak kolega wyżej napisał. Mnóstwo pieniędzy idzie do rąk zarządzających funduszami a Ci niedługo nie będą mieli co kupować. Najlepiej by było jakby każdy sam odkładał na swoją emeryturę ale niektórym ciężko to idzie.
-
2013/06/26 18:58:35
Panie Jacku,

Postaram się weekend'owo zamieścić tutaj komentarz do poruszanej tematyki i nie tylko. Nie ukrywam, że liczę na życzliwe przyjęcie, bo tekst na pewno będzie logiczny, pozbawiony niepotrzebnych emocji i złośliwości, a wynikający jedynie z własnych obserwacji i wyciąganych wniosków. Pozdrawiam serdecznie.

@bastianesta

"Mam pytanie, czy ktoś przewidywał, że tak to będzie wyglądało, że W20 poleci na ryj?"

Jest taki analityk prowadzący swojego bloga, który oczekiwał takiego przereagowania na naszym parkiecie, gdyż inaczej pierwszy raz w prowadzonych dotąd obserwacjach uwzględniane przez niego elementy układanki nie zgrywały się ze sobą, tak aby można było mówić o zakończeniu cyklu zapoczątkowanego przed rokiem. Teraz wydaje się, że puzle zaczynają do siebie pasować i zmierzamy do finału cyklu na GPW. Okazuje się, że pokorne i cierpliwe podejście do rynku popłaca. Link do bloga zamieszczam poniżej.

krzysztofojczyk.blox.pl/2013/05/Wtorny-szczyt-sentymentu-w-USA.html

"Jestem mega leszczem i inwestuję dopiero 3 lata, więc chyba dużo przede mną."

Ja również swoją przygodę z akcjami rozpocząłem 3 lata temu, wcześniej były tylko TFI. Najwięcej jednak nauczyłem się przez ostatnie pół roku, bo rynek jest niezwykle trudny. Kiedyś Pan Jacek pisał, że dopiero jak przejdzie się cały cykl hossa-bessa na rynku, to zdobywa się odpowiednie doświadczenie do dalszego inwestowania - zgadzam się z tym poglądem.
-
2013/06/27 00:11:28
@ miasto.krakow
1. Co najmniej niekulturanie jest wrzucać link do czyjegoś bloga gdzie samemuu się pisze się o panu Jacku w kontekście jego rzekomej omylności,
2. Pytanie za milion: jaką wartość poznawczą i użytkową z trejderskiego punktu widzenia ma radosna twórczość Przewidywaczy kursów indeksów, cyklów, cyklonów, hmm?

Pozdrowienia z Krakowa
-
2013/06/27 09:25:06
przeczytałem artykuł fajny, o cyklach
i chyba nie nadaję się na analityka - nic z tego nie wywnioskowałem co do zachowania polskiego rynku w minionym tygodniu.
Każdy rozumie to co chce zrozumieć - to tylko kwestia intencji.
Jak się kogoś ceni zawsze wywnioskuje się tak by go cenić dalej.
i na odwrót
w każdy razie
@ malkmus z 2. zgadzam się w 100%
teoria teoria hipoteza - a na końcu dupa gracz bo nie wie gdzie wstawić 2 zlecenia - otwierające i stopujące. ale cóż najważniejsze jest koncepcja i jak z gumy można ją będzie wyciągnąć do niebotycznych rozmiarów. A trader będzie się tylko podśmiewywał.
Teorie koncepcie - tyle że ta (poszukiwany poszukiwana) koncepcja która - i teraz nie pasuje nie gra - kłoci się, sprzeciw jakgyby - koliduje - Marysiu!!!! Skąd Marysia zna takie słowa???

-
2013/06/27 09:40:49
@miasto.krakow

"Nie Białek, nie Borawski, nie Dębowski, tylko Ojczyk miał rację!" - cytat spod wrzuconego linka.

Zawsze mnie zdumiewa jak można patrzenie na wykresy ujmować w kategorię racji/braku racji... Pan Jacek kiedyś powiedział, że jedyną pewną rzeczą jest to, że wykres "pójdzie" w prawo i chyba to stanowi istotę całej zabawy. Tak w gruncie rzeczy rynek pójdzie albo w górę albo w dół innej opcji nie ma więc zawsze mamy astronomicznie wysokie 50% szans na posiadanie "racji". Więc może to mniejsza lub większa losowość (poza pewnymi wyjątkami) i chodzi o zarządzanie kapitałem i przyjęte założenia?

Pozdrawiam z Krakowa :)
-
2013/06/27 09:50:28
jacekbakonski
mawiam jeszcze jedno : Nigdy się nie mylę - tylko rynek ;))
pozdrawiam serdecznie
-
2013/06/27 09:53:37
jacekbakonski
Franz w Krakowie - szczere wyrazy ubolewania, naprawdę współczuję
-
2013/06/27 10:10:24
@borawski.jacek

Dziękuję! Dalej to traktuję w kategorii żartu, no ale wszystko wskazuje na to że ta drużyna (tfu... zgraja) będzie się musiała trochę przebujać z dyzmą na ławce (tu ukłon w stronę Boruca :) ). Dziesięć lat grubych i z emocjami to teraz czas na głębszą korektę z towarzyszami w postaci Sikorskich, Boguskich i synów kolegów pana trenera...

a tak merytorycznie, to te coraz głębsze korekty na wykresie D1 USD/JPY i układ CCI nie skłaniają do przyjaźniejszego patrzenia na krótko?

Pozdrawiam!
-
2013/06/27 10:15:17
Dziś moje oczy nakierowane są na L tyle że nie wiem co wybrać
Eur/Jen Chf/Jen i GBP/Jen
-
2013/06/27 10:16:32
Usd/jen też mi pasuje na L ale dziś euroazja w grze
-
2013/06/27 10:18:29
grywam na forexie na system własnego autorstwa który daje zadziwiająco wysoką skuteczność. pozostanę przy nim. Analiza techniczna Forexu to jeden wielki knot. Aż dziw że ludzie w to wierzą. Ci co uczą AT Forexu powinni resztę życia spędzić w piekle.
-
2013/06/27 10:28:11
@ miasto.krakow
różni analitycy róznie piszą i chwała im za to. na końcu najważniejsze jest to co się ma w portfelu, a ja wszystkie amerykańskie akcje zamknąłem w dniu 28 V wykorzystując opcję close all position - i nachapałem się jak głupi osioł, jak nigdy dotąd. i to mnie cieszy.
@czytelnicy
zdziwiony. a ja się dziwię że jeszcze nie masz Play-Fresz
-
2013/06/27 10:35:51
Zastanawiam się jak osoby, które nie są w stanie kontrolować swoich emocji na wpisując posty na blogu, potrafią je kontrolować w swoich inwestycjach... Pewnie nie potrafią i stąd porażki i rozczarowania. Pomijając już kwestie strategii inwestycyjnych.

Generalnie na rachunku zlecenia wstawiam sam, nie robi tego Białek, Szczepanik, czy nawet sam mistrz Borawski ;) I to ja sam odpowiadam za swoje decyzje.

A co do szkoleń, to jeszcze raz tu napiszę, to co zdobywamy ucząc się to są podstawy, zbiory zasad i prawidłowości, które na rynku występują... Jak je wykorzystamy to już nasza indywidualna kwestia. To tak jak z jazdą samochodem... wszyscy wiemy jakie są zasady, ograniczenia i wytyczne - jedni się ich trzymają rygorystycznie, inni je notorycznie łamią, a pośrodku jest jeszcze cała masa wariantów. Możemy jechać przepisowo a trafimy na wariata co pod prąd zasuwa w nocy bez świateł i wtedy tylko doświadczony kierowca ma szansę, podkreślam szansę, wyjść z tego bez szwanku...

Na giełdzie jest tak samo, niby wszyscy wszystko wiedzą, ale większość i tak myśli że jest mądrzejsza i lepsza od innych i może przyspieszać do woli, jeździć po bandzie i nie używać hamulców i dzięki temu szybciej się wzbogacić, a później jest dzwon i masa rozczarowanych bardzo, co to szkolili się u najlepszych obarcza swoich nauczycieli własnymi porażkami. Halo, pobudka, to jest prawdziwe życie, prawdziwy świat, to jest - jak ktoś tu powiedział - wojna. Trzeba brać odpowiedzialność za własne decyzje inwestycyjne, sprawdzać swój system i uczyć się na błędach. Niestety większość woli narzekać.

I ostatnie słowa o szkoleniowcach. Sir Alex Ferguson był średniej klasy piłkarzem ale genialnym trenerem, Boniek był świetnym piłkarzem a trenerem do kitu. Nie wiem jakim inwestorem jest Pan Jacek, nie interesuje mnie to, wiem że jako szkoleniowiec i nauczyciel jest świetny, nie żałuję żadnej złotówki wydanej na jego szkolenia. Nie wiem też jakim inwestorem jest Szczepanik i też mnie to nie interesuje, byłem na jego szkoleniu też i też się czegoś ciekawego nauczyłem, bo chciałem się nauczyć. Ot i cała filozofia...
-
2013/06/27 10:43:10
@xelionek
nic dodać nic ująć, chwała Xelionom
jest kilka takich szkoleń z AT w Polsce gdzie głównie poprzez dobry marketing chodzi o wydrenowanie (wielokrotne) gotówki od delikwenta.
gdybym nie wierzył, że to co robię ma sens i przynosi pozytywy innym w pierwszej kolejności - palnąłbym sobie w łeb. ale po Pana poście ale też po dzięki wielu inwestorom z któymi mam większy a czasem mniejszy kontakt wiem, że nie muszę tego robić ani nawet tego przez chwilę rozważać.
-
2013/06/27 10:52:17
najbardziej jednak mnie boli że ludzie którzy tak naprawdę w ogóle mnie nie znają pozwalają sobie na niestosowne inwektywy pod moim adresem. Jeśli piszę o swoich transakcjach dobrze to znaczy że tak jest. jeśli pod koniec roku wspominałem że na cały portfelu nie dogoniłem lokaty bankowej to tak jest. jestem już bliżej 50-tki i bliżej mi końca mojej przygody z giełdą niż początku. nie mam powodu robić na tym blogu autoreklamy - nie jest mi to już potrzebne, jestem człowiekiem spełnionym i szczęśliwym. blog nie jest zachętą na moje szkolenia zwłaszcza że w praktyce ich już nie robię.
nie chcę ? trochę też - ludzie i czasy zmieniają się i ja zmieniam się również.
pozdrawiam oponentów
-
2013/06/27 11:30:08
wszystko panie Jacku przez to że mamy z panem słaby kontakt i potem te żale , zaniedbał pan nas i tyle , wszystkie furtki pozamykał , spotyka się pan z garstką na webinarze i stąd to odstawienie nas jak na głodzie narkotykowym

łoi pan kase bez nas i te ciągłe rekordy w portfelu aż w oczy kłóją
-
2013/06/27 11:32:45
panie Jacku to wszystko przez to że 99% to oszustów i potem jak jeden rodzynek mówi prawde to i tak wszyscy myślą że kłamie jak większość


bardzo pana proszę mógłby pan się odnieść do tej miesięcznej świecy na WIG 20 bo jest taka sama jak w szczycie 2007 roku , w ramach nauki , jako starszy kolega zarobiony na starość oczywiście może są jakies róznice
-
2013/06/27 11:37:32
nie nie to nie tak
w Polsce ostatnim tygodniu nie łoiłem - to mnie wyłojono :)) ale kontrola ryzyka to podstawa, wszystko pod kontrolą.
historyczne wyceny mam w stanach to fakt, ale tam z oczywistych powodów na mniejszą skalę inwestuję, co jest zrozumiałe.
na temat miesięcznej świecy na Wig20 wypowiem się na koniec miesiąca
-
2013/06/27 12:38:56
@przykromil
Jakie znaczenie dla twoich inwestycji ma to czy Pan Jacek mówi, bądź nie mówi prawdy o jego inwestycjach, czy ktokolwiek z piszących na forach i w mądrych książkach zarabia dla Ciebie pieniądze? Po co ci ojcowska dłoń Pana Jacka? Żeby pogłaskać po główne za dobre inwestycje i przytulić gdy wtopisz? Usamodzielnij się chłopie, ogarnij się i potraktuj tych, których cenisz jako mentorów, mędrców, itp., ale idź własną drogą i nie oczekuj poklasku. Niech ci nagrodą będzie pęczniejący w ciszy portfel...

Co do świec miesięcznych, kwartalnych, czy rocznych, tygodniowych i minutowych - nie rozumiesz rynku, boisz się, to normalne, po prostu wtedy nie graj, stań z boku, idź na rower... albo wyszukuj ciekawe spółki. Zawsze są takie co rosną, może ich być nawet więcej niż tych spadających, wszak sam słusznie zauważyłeś, że gro spadku na wig20 robi nasz dzielny rycerz KGHM. Olej więc wig20, olej KGHM i szukaj głębiej, bardziej pod stołem niż na stole, a na pewno coś znajdziesz. I wtedy miesięczna świeca na wig20 będzie cię tyle interesowała co śnieg na Kilimandżaro - można na niego popatrzeć, ale czy koniecznie trzeba się tam wspinać by to sprawdzić? Chyba że to lubisz...
-
2013/06/27 13:01:01
@jacek.borawski
najbardziej jednak mnie boli że ludzie którzy tak naprawdę w ogóle mnie nie znają pozwalają sobie na niestosowne inwektywy pod moim adresem. ok. to jest odczuwalne bezpośrednio.

Ale prosze mieć też świadomość, że w tej anonimowej przestrzeni internetowej jest wiele osób, które choć Pana nie zna osobiście, bardzo pozytywnie odbiera Pana aktywność i szanuje za to co robi

@xelionek
tak trzymać! trzeba sprowadzać ludzi na ziemię jak sami nie potrafią się sprowadzić, im wcześniej tym lepiej dla nich

Pozdrawiam,
-
2013/06/27 13:09:34
Xelionek , będę na tyle kulturalny że odpisze tylko , że nie chce mi się z Tobą gadac ,


nie pisz więcej do mnie allbo o mnie , OKAY